Blog – co pisać, do kogo, jak się wyróżnić? Jak prowadzić bloga?

Kwestia prowadzenia bloga ma szerokie podłoże i wiele bodźców, które na to wpływają. Często osoby prowadzące bloga robią to czysto hobbistycznie i chcą tym sposobem dzielić się ze swoimi odbiorcami albo swoją codziennością, albo zazwyczaj swoją pasją. Tematyka blogów może być przeróżna, a w każdym wpisie można poruszać inny problem. Częściej jednak blog prowadzony jest z zamierzeniem przedstawienia swoich usług czy produktów w sieci. Ta forma komunikacji z klientem jest bardzo ważna i istotna także ze sprzedażowego punktu widzenia.

Po co prowadzić bloga?

Odpowiedź dla każdego może być inna, jednak nasze działania opierają się w szczególności na współpracy z firmami, które chcą poprzez tę formę komunikować się ze swoim klientem, dzielić się z nim wartościowymi treściami lub typowo codziennym życiem. W ten sposób możesz zbudować swoją markę osobistą i dać poznać się potencjalnym odbiorcom. Tymi działaniami wzbudzasz wśród swoich klientów lub tych potencjalnych sympatię oraz zaufanie.

Dla kogo pisać bloga?

Choć odpowiedź nasuwa się sama, niekoniecznie jest to tak oczywiste. Mimo wszystko, ważne jest, abyś określił swoją grupę docelową i swoim zaangażowaniem oraz swoimi treściami zachęcał wymarzonych odbiorców do kontaktu i współpracy z Tobą. Musisz wiedzieć, do kogo chcesz trafić, kogo zainteresować oraz z kim chciałbyś współpracować. Grupa docelowa jest bardzo ważna, a im bardziej będziesz znać swojego klienta, tym bardziej Twoja oferta będzie do niego dostosowana.

Wyróżnij się w sieci

Nie od dzisiaj wiadomo, że w społeczności on-line jest wiele osób, które sprzedają produkty podobne do Twoich lub świadczą podobne usługi. Wielu z naszych klientów oprócz posiadania działalności gospodarczej mają swoje upodobania, hobby i pasje. W wyróżnieniu się chodzi szczególnie o to, abyś oprócz standardowej działalności pokazał innym, co lubisz, jakie wartości cenisz i jaką jesteś osobą. Niektórzy kochają podróże, pomimo że posiadają swoje biuro rachunkowe. Inni sprzedają swoje produkty w sieci, ale nie wyobrażają sobie życia bez czytania książek. I to jest piękne! Właśnie swoją codziennością możesz się w pełni wyróżnić wśród konkurencji, możesz pokazać cząstkę siebie i swoich zainteresowań, a wtedy odbiorcom będzie łatwiej się z Tobą utożsamić.

Jeśli chciałbyś zacząć pisać teksty lub już prowadzisz swojego bloga, ale nie przynosi on odpowiednich rezultatów, skontaktuj się z nami. Oprócz tworzenia odpowiednich treści doradzimy Ci jak trafiać bezpośrednio do klienta i zwiększać swoje zyski. Sama tematyka postów jest strategicznie planowana i konsultowana, dzięki czemu każda treść jest dokładnie przeanalizowana, a każdy wpis doskonale komponuje się z Twoją działalnością i Twoją osobą.

W razie pytań służymy pomocą!

Zapraszamy! 😉

E. i Ł.